8 February 2012

Yang idop akan kembali kepada pencipta-Nya juga !!!!! ~~~~ Renung2kan whai sahabt ... idop seketika shje ...

assalamualaikum ~~~
lame nyer ta update blog nih kan .... maaf lar .... akhir2 nh sibuk sangat dgan kelas , assigment , presentation ag .... event ag ... hmmm ... da name un student kan .... so itu la rutin harian yg perlu di hadapi sebagai langkah untuk mencapai kejayaan ..... aku tak taw nak update ape ... jus ape yg aku boley sharekan dkat cni yela ... pcal kwan ak .... suziana ... yg baru shja kehilangan ayahanda tersyang .... pda jmaat yg lalu bersamaan 3/2/2012 jam  11.59 mlm ... citer die sedyh ... jmaat uh aku balik serentak dgan die ... die balik tak bgtaw family konnye nak suprise kan ... smpai sje mlke sentral ... aku trus belikan die tiket cos die tak pena naek bas dri mlke sntral ... tiket ke BP dah abis ... so na ta nak kene beli tiket ke Muar ... tiket die kul 4 mnkle ak kul 5ptg .... time uh ta taw lak bnde nih akan jdi ... die pon gelisah ... tpi bkan glisah pcl uh ... gelisah cos tkot naek bas dri luar ... then tpat kul 4 die naek bas ... smpai je Muar, die mct aku kate tiket ke BP dah abis ... die tak taw nak wat cmner ... aku ajar die naek bas lompat2 ...Alhamdulillah smpai jgax die ke BP ... dri BP ke Rengit pon aku suh die amek bas lompat2 ... dri Rengit ke rumah .... abg die amek ... die slmat smpai rumah tepat pkul 8 mlm ... time uh aku un bru jer smpai umh .... hmmm .... melalui ape yg sue bgtaw aku ... cmpai jer umah , die tkot mak ayah die marah cos balik tak gtaw ... tpi mlm tuh ayah die eppy cngt2 die balik ... then die borak2 kejap an ayah die lpaskan rindu ... dek kepenatan die un sempat orak kjap jer ..then die tydo ... mlm tuh ayah die tringin nak mkan mee ... abg die blikan ... ayah die jenis yg tak mudah kate mkanan uh sedap ... ttbe mlm nihayah die kate mee tuh sdap ... then lpas abis mkan ... ayah die tringin nak jmpe member lame ... ayah die sgop pgy umah member lame uh jalan kaki ... smpai umah member lame uh ... member die tak dew ... dgan aty yg kcewa die balik umah smula ... smpai umah ayah die epyy sngt2 .... tak lame tuh ayah die sakit perot ... dan tpat jam 11.59 mlm ayah die menghembuskan nafas terakhir dgan tenang dan gembira ... Stu keluarge trkjot ... lebih2 ag Sue ...  Sue mngkin adew hikmah sue tak balik naek bas poli .... law tak msti tak smpat jmpe ... n adew hkmah jgak tiket sue lmbat n bas ta dew ... kami kawan2 un ta sangke bnde nih akan jdik ... ag2 aku ... cos aku dgan Sue dan anta die naek bas ... ta dew tnde2 un ... cme die gelisah tkot naek bas dan tkot fmly marah cos balik tak bgtaw ... aku dpt taw brite tuh un pkul 12.30 am  mlm uh jgax ... trus aku kol die .... time tuh die mnangis ... aku bg die smngt dan pesan dkat die ... ape yg die lalui ... aku pena lalui stu mce dlu ...cme yg beza nye ... aku trkilan tak dpt jmpe .... dan fmly aku pkat2 tuk rahsie kan dri aku cos time uh aku adew exam mid  year ... aku taw pon time ak abis paper yg last  ...dan smpai skrang aku masih tak dpt nak jejak kaki ke kbur arwah cos aku rce bersalah cngt walaupon arwah dah pegi 3 taun yg lpas ... aku blom ckop kuat tuk trime khilangan arwah .... hmm sudah la ... berbalik pde cter kwan aku , Suziana td .... mggu nih die tak balik poli ..die mnx cuti smggu tuk jger mak die dlu ... cos mak die still tak dpt trime khlangan ayah die ... yela da berpuluh taun idop bersme kan ... sekali tgok psangan dah tak dew ... susah lah nak trime .... aku pon oke ... biarlah kwan aku nih tenang dlu ... ak harap bile die balik cni ... die akan ceria walaupon tak sperti dlu .... hmmm ....
smpai cni jer dlu story aku .... InsyaAlah law adew mce trlapang .... aku akan share story lgi ....
smge roh arwah ayah Sue tenang n aman di sne ... Al-Fatihah ....
Amin ....
Wasalam ...
coretan dri insan yg bername ezakechik ...

No comments:

Post a Comment